Chęć zminimalizowania kosztów oraz pozyskania profesjonalnego wsparcia w dziedzinach niezwiązanych z działalnością firmy sprawia, że coraz częściej korzystają one z usług BPO. Skrót ten, rozwijany jako Business Process Outsourcing, oznacza rezygnację z samodzielnego prowadzenia wybranych czynności biznesowych, takich jak księgowość, usługi telemarketingowe lub IT, na rzecz podmiotów zewnętrznych. Często okazuje się, że taka działalność okazuje się bardziej opłacalna w innym kraju, dlatego tak bardzo pożądani są obecnie na rynku pracy kandydaci wprawnie posługujący się więcej niż jednym językiem.
Prowadzenie rachunkowości w obrębie branży BPO jest dość specyficzne, ponieważ poza samą znajomością języków obcych liczą się również umiejętności komunikacyjne w kontekście wielokulturowego społeczeństwa. Nie wolno zapominać również o kompetencjach przypisywanych „klasycznej” księgowości – dobra znajomość poszczególnych procedur, śledzenie nowelizacji przepisów i zmian w prawie oraz dostosowanie trybu pracy pod indywidualne oczekiwania każdego klienta będą gwarancją owocnej współpracy.