Z roku na rok w Polsce powstaje coraz więcej przedsiębiorstw prowadzonych przez obcokrajowców. Wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze, migracja spowodowana wojną za wschodnią granicą sprawiła, że wielu obywateli Ukrainy postanowiło na stałe zamieszkać w Polsce i przenieść tutaj swoją działalność. Po drugie, duże firmy z zachodniej Europy dostrzegają szereg korzyści wynikających z przeniesienia tutaj niektórych swoich oddziałów – bardziej opłacalne jest ulokowanie w Polsce różnego rodzaju zakładów produkcyjnych, np. z branży motoryzacyjnej, niż kontynuowanie produkcji w Anglii albo Niemczech. Jak to wygląda z punktu widzenia księgowości?
...Aktualności
Czym się różni pełna księgowość od uproszczonej?
Właściciele niewielkich przedsiębiorstw mają możliwość wyboru prowadzenia księgowości w taki sposób, jaki jest dla nich bardziej dogodny. W zależności od tego, co jest ważniejsze – prostota, szybki dostęp do danych, czy może kompleksowe informacje o stanie finansowym firmy – należy wybrać księgowość uproszczoną albo pełną. Czym się różnią?
Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów?
Więcej…
Księgowość prywatnych placówek medycznych
Działalność medyczna to nie tylko publiczne szpitale i poradnie w całości finansowane ze środków NFZ. To także prywatne placówki, w których niejednokrotnie pacjenci mają szansę szybciej skorzystać z potrzebnej opieki. Ze względu na specyficzny charakter branży towarzyszą jej równie specyficzne regulacje dotyczące prowadzenia gabinetu. Wiele wątpliwości rodzi się w związku z formą opodatkowania, prowadzeniem ewidencji, a także rozliczaniem działalności. Przekonaj się, dlaczego najlepszym wyjściem jest skorzystanie z obsługi w wyspecjalizowanym biurze rachunkowym.
Więcej…
Praca zdalna, czyli zmiany w Kodeksie Pracy w 2023 roku
Wszystko wskazuje na to, że wiosną 2023 wejdzie w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która wprowadzi niemałą rewolucję w funkcjonowaniu tysięcy przedsiębiorstw na terenie Polski. Jakie zmiany zajdą w pracy zdalnej, dotychczas regulowanej przepisami “pandemicznymi”? Jakie obowiązki nakładają na pracodawcę zaktualizowane przepisy?
Więcej…
ABC GO wdroży elektroniczny obieg dokumentów w Twojej firmie
Elektroniczny obieg dokumentów szybko stał się standardem w każdym biurze rachunkowym oraz wielu innych branżach. Za popularnością rozwiązania przemawia szybkość przetwarzania dokumentów, możliwość stałej kontroli aktualnego statusu, nieograniczone możliwości przeglądania dokumentów, a także szansa na zrezygnowanie z papierowych dokumentów w firmie. Aby jednak móc w pełni wykorzystywać potencjał technologii, najpierw należy prawidłowo wdrożyć system do przedsiębiorstwa. Sprawdź, dlaczego warto skorzystać z propozycji ABC GO – partnera Saldeo SMART.
Więcej…
Księgowość w sektorze e-commerce
Jeszcze przed rokiem 2020, gdy świat ogarnęła pandemia, działalność internetowa pozwalała osiągać atrakcyjne zyski. Dziś każdy sklep, który funkcjonuje na lokalnym rynku w formie stacjonarnej, musi być dostępny również online. Dzięki temu ze swoją ofertą może docierać do znacznie szerszego grona konsumentów, korzystając z licznych udogodnień technologicznych. Jeśli chcesz otworzyć własny biznes w sektorze e-commerce albo działasz w branży od jakiegoś czasu, ale rozwój firmy sprawił, że potrzebujesz fachowej pomocy, sprawdź, jakie propozycje ma dla Ciebie ABC GO!
Outsourcing księgowości: konsolidacja sprawozdań
Konsolidacja sprawozdań finansowych to nic innego, jak połączenie sprawozdań dla co najmniej dwóch podmiotów gospodarczych powiązanych ze sobą kapitałowo, choć funkcjonujących na rynku niezależnie od siebie. Na kim spoczywa obowiązek sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych? Jak może Ci w tym pomóc nasze biuro rachunkowe?
Jak długo należy przechowywać dokumenty pracownicze, księgowe i inne?
Na każdym przedsiębiorcy spoczywa obowiązek przechowywanie dokumentacji firmowej dotyczącej zatrudnionych pracowników oraz szeroko pojętej księgowości. Bardzo ważna jest jednak wiedza związana z tym, jak długo należy archiwizować poszczególne typy dokumentów, aby uniknąć sytuacji, w której do niszczarki trafi potrzebne sprawozdanie czy umowa, ale też, aby niepotrzebnie nie składować setek teczek albo segregatorów. Jak długo zatem firma musi przechowywać księgi przychodów i rozchodów, faktury, ewidencje, akta osobowe itp.?
Elektroniczny obieg dokumentów – outsourcing w ABC GO
Prowadzisz małą firmę usługową z dojazdem do klientów i stale potrzebujesz mieć dostęp do firmowych dokumentów? A może pracujesz w korporacji, której oddziały rozsiane są po wielu miastach, co znacząco utrudnia tradycyjny obieg dokumentów? Wciąż nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jakim ułatwieniem na wielu płaszczyznach jest obieg elektroniczny. Dlaczego zatem warto tę kwestię oddać w ręce specjalistów z ABC GO?